Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

PostHeaderIcon Ανταπόκριση απο το 50ο Φεστιβαλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης vol. 7



Το Σάββατο το πρωί, βρέθηκα λιγάκι αργοπορημένος στο Masterclass του Βέρνερ Χέρτζογκ. Με τη βοήθεια των κοριτσιών του γραφείου τύπου (βλέπε Ισαβέλλα), κατάφερα και μπήκα στη κατάμεστη αίθουσα και μάλιστα βρήκα και θέση(!). Ο Χέρτζογκ μίλαγε ακατάπαυστα και με τρομερή ευφράδεια, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις απροβλημάτιστα και μάλιστα έδειχνε να μην χορταίνει την συναναστροφή του με το κοινό. Το Masterclass ξεκίνησε με την προβολή ενός ολιγόλεπτου αποσπάσματος από την ταινία «Swing Time» (1936) του Τζορτζ Στίβενς με μια σκηνή όπου ο Φρέντ Αστερ χορεύει με τη σκιά του. Με το τέλος αυτού ο σκηνοθέτης δήλωσε «Έπειτα από αυτή τη σκηνή, όλοι θα έπρεπε να πάμε σπίτια μας, να σταματήσουμε το σινεμά για ένα μήνα και να αρχίσουμε ξανά από την αρχή» και λίγο αργότερα «το σινεμά είναι πάνω από όλα ψυχαγωγία και όχι όργανο βασανισμού». Ο Γιώργος Κρασσακόπουλος συνέχισε να απευθύνει ερωτήσεις στον Γερμανό και αμέσως μετά ήρθε η ώρα του κοινού, κάτι που - από ότι φάνηκε - περίμενε και ο ίδιος ο σκηνοθέτης με ανυπομονησία. Μία από τις ερωτήσεις ήταν πώς μπορεί κάποιος να φτάσει σε ένα υψηλό κινηματογραφικό επίπεδο και να κάνει καλό σινεμά, «Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς τις βασικές λειτουργίες της κάμερας, του μοντάζ, τις τεχνικές αφήγησης ή τον τρόπο επεξεργασίας του φιλμ. Αυτά τα μαθαίνεις σε μια βδομάδα, δεν χρειάζεται να πας σε σχολή κινηματογράφου. Τα υπόλοιπα όμως, θα τα μάθετε με τα πόδια. Ο κόσμος αποκαλύπτεται σε αυτούς που ταξιδεύουν πεζοί» δήλωσε όλο νόημα ο Χέρτζογκ.


Λίγο αργότερα βρέθηκα σε ένα καινούριο μπαρ που άνοιξε, κοντά στις αποθήκες του φεστιβάλ με όνομα λογοπαίγνιο μεταξύ «λιμανιού» και «παραδείσου». Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα πολύ προσεγμένο μπαρ με καθαρά ποτά και ωραίο κόσμο. Έπινα τις μπύρες μου λοιπόν και πέρναγα πολύ καλά κι έτσι πέρασε η ώρα πριν το καταλάβω. Πρέπει να ήμουν εκεί τέσσερις με πέντε ώρες, ώσπου ήρθε ένας καλοντυμένος τύπος, με όψη Αζερμπαϊτζανού χωρικού και θολό μάτι και προσπάθησε ευγενικά (βάσει των δικών του δεδομένων) να μου πει ότι είναι ώρα να του «αδειάσω τη γωνιά». Και μιλάμε πραγματικά για γωνιά, ήμασταν στην γωνία της μπάρας και στριμωγμένοι αρκετά που πιάναμε όσο χώρο αναλογεί σε έναν μόνο άνθρωπο. Προφανώς φύγαμε παρότι μας κέρασε κι άλλες μπύρες. Θα μου κάνει πολύ κακή εντύπωση αν τελικά το μπαράκι στη στοά της οδού Ρογκότη επιβιώσει του κουτοπόνηρου ιδιοκτήτη του. Φαντάζομαι δεν θα είμαι ο πρώτος που τον διώχνουν αναίτια αλλά ούτε και ο τελευταίος. Ευτυχώς η βραδιά δεν σταμάτησε εκεί. Αργότερα το ίδιο βράδυ είχε συναυλία των Νεοϋορκέζων «Easy Star All Stars» στο Block 33 αλλά και το πάρτυ που προσωπικού του Φεστιβάλ στην αποθήκη Γ.Το πάρτυ ξεκίνησε με τη συναυλία των DeNiros και αργότερα κατακλίστηκε από κόσμο. Αυτό το event ήταν απαραίτητο γιατί τα περισσότερα παιδιά του Φεστιβάλ πραγματικά κουράστηκαν αυτό το δεκαήμερο, και πολλοί από αυτούς δουλεύουν εθελοντικά και η πληρωμή τους να είναι μια πολύ δυνατή εμπειρία, οι γνωριμίες που κάνουν αλλά και αυτό το πάρ

website

Listen (via e-radio)

Αρχειοθήκη ιστολογίου