Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

PostHeaderIcon Ανταπόκριση απο το 50ο Φεστιβαλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης vol. 6



Η Παρασκευή περιλάμβανε πολύ Τζέρεμι Τόμας. Αρχίσαμε με το Masterclass του, στο οποίο ο πολύ πετυχημένος χολιγουντιανός παραγωγός μας εξέθεσε τις απόψεις του για το σινεμά και την εμπειρία της δημιουργίας μιας ταινίας από τη θέση του παραγωγού. Ο Τόμας ξεκίνησε λέγοντας «Από μικρός ήθελα να γίνω σκηνοθέτης όπως ο πατέρας μου. Όταν έπιασα στα χέρια μου το σενάριο του «All The Little Animals» δεν μπορούσα να αφήσω κάποιον άλλο να το σκηνοθετήσει. Οι κριτικές ήταν τιμωρία για εμένα, με κατηγόρησαν για ματαιοδοξία και μου συνέστησαν να μην ασχοληθώ ξανά με τη σκηνοθεσία, όμως δεν θα το βάλω κάτω, δεν θα κρίνω την ταινία μου με οικονομικούς όρους και θα σκηνοθετήσω κι άλλη ταινία.» Από πολύ μικρή ηλικία άρχισε να ασχολείται επαγγελματικά με τον κινηματογράφο αλλά πολύ αργότερα ξεκίνησε να βγάζει λεφτά από αυτό, ήταν η επιτυχία του «Καλά Χριστούγεννα Κύριε Λόρενς» που του άνοιξε τον δρόμο προς την παραγωγή ταινιών και κατέληξε να κερδίσει το βραβείο Όσκαρ για την παραγωγή του «Μικρού Αυτοκράτορα» του Μπερτολούτσι. «Ταξιδεύω πολύ ανά τον κόσμο ψάχνοντας ενδιαφέρουσες ιστορίες και τοποθεσίες. Πλέον όμως δεν υπάρχουν πολλές πρωτότυπες ιδέες, το 90% του Box Οffice από το 2000 και μετά είναι σίκουελ και διασκευές» είπε χαρακτηριστικά ο Τόμας. Ο Αμερικανός παραγωγός, στην πολυετή καριέρα του έχει κάνει παραγωγές σε πολύ σημαντικές ταινίες όπως το «Bad Timing» του Nicolas Roeg, το «Crash» του David Cronenberg, το «Brother» του Takeshi Kitano και ετοιμάζει τις καινούριες ταινίες του Terry Gilliam και Takashi Miike, «The Man Who Killed Don Quixote» και «Thirteen Assassins» αντίστοιχα. Το ίδιο βράδυ υπήρξε η επίσημη τελετή βράβευσης του Τόμας στο Κινηματογράφο Ολύμπιον, όπου ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Γιώργος Χωραφάς αλλά και η διευθύντρια Δέσποινα Μουζάκη βράβευσαν τον διάσημο κινηματογραφικό παραγωγό με τον Χρυσό Αλέξανδρο και εν συνεχεία προβλήθηκε η νέα ταινία του Τζον Άμιελ «Creation» της οποίας την παραγωγή έχει επιμεληθεί ο βραβευμένος παραγωγός.



Επίσης την ίδια ημέρα πρόλαβα και είδα μια από τις πιο χαρακτηριστικές ταινίες του τμήματος Focus που φέτος η θεματολογία του είναι «Post-Romance», την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Ολλανδέζας Ούρσουλα Αντόνιακ «Nothing Personal». Μια κοπέλα μόνη της διασχίζει περπατώντας την επαρχία της Βόρειας Αγγλίας και γεύεται τη χαρά της μοναξιάς της. Κάποια στιγμή φτάνει σε ένα ονειρεμένο μοναχικό σπίτι δίπλα σε μια λίμνη και αποφασίζει να το προσεγγίσει. Εκεί βρίσκει έναν επίσης μοναχικό άντρα που θα της προσφέρει ένα πιάτο φαί σε ανταπόδοση των κηπουρικών εργασιών της. Με τον καιρό δημιουργείται μια ιδιαίτερη σχέση μεταξύ τους. Ο ένας δεν γνωρίζει το όνομα του άλλου και κανείς δεν κάνει προσωπικές ερωτήσεις. Η ανθρώπινη φύση όμως δύσκολα νικιέται και παρόλη την προσπάθειά τους υποτάσσονται στις ανθρώπινες ανάγκες τους. Η Αντόνιακ διατηρεί αργούς ρυθμούς που εξυπηρετούν την πλοκή της ταινίας και αφηγείται την ιστορία της σε μια αντίστροφα χρονικά δομή μιας σχέσης.

Γιώργος Καλαποθαράκος

website

Listen (via e-radio)

Αρχειοθήκη ιστολογίου