Κυριακή 11 Απριλίου 2010

PostHeaderIcon Τα καλύτερα μυστικά...είναι αυτά που μοιράζεσαι!


Είσαι κολλημένος στην κίνηση της Αθήνας, όμως ξέρεις ένα μικρό στενό που παρακάμπτει το «πήξιμο» και σε φέρνει πιο γρήγορα στον προορισμό σου. Αυτή η τόσο μικρή λεπτομέρεια είναι πολύτιμη για εσένα αφού κάνει έστω και λίγο καλύτερη την καθημερινότητά σου. Μοιράζεσαι λοιπόν αυτή την πληροφορία και με άλλους οδηγούς, γιατί η χαρά και η ευτυχία έχει αξία όταν τη μοιράζεσαι. Κάπως έτσι όμως καταλήγει και αυτό το στενάκι να φρακάρει από αυτοκίνητα κι εσύ να καταριέσαι τον εαυτό σου που δεν κράτησες το στόμα σου κλειστό και να αναρωτιέσαι μήπως τελικά κάποια πράγματα που αξίζουν πρέπει να τα κρατάμε για τον εαυτό μας.

Αφορμή γι' αυτή μου την σκέψη είναι το δισκογραφικό ντεμπούτο των Ekos Quartet. Η αίσθηση που μου δημιούργησε η πρώτη ακρόαση του «In A Dream Full Of Charm» είναι ακριβώς αυτό που προσπάθησα να περιγράψω παραπάνω και άρχισα σκεφτομαι μήπως τελικά έπρεπε να μην γράψω γι' αυτούς και να τους κρατήσω για τον εαυτό μου. Ευτυχώς για τους ίδιους πρυτάνευσε η λογική...

Το 2004 ο Κωνσταντίνος (ή ForTune) πήγε μερικές μελωδίες του στον Ορέστη, μεγαλύτερο αδερφό του κολλητού του φίλου. Ο Ορέστης (ή The Ant) μέχρι τότε έκανε hip-hop με διάφορες μπάντες. Μόλις άκουσε όμως τη μουσική του Κωνσταντίνου, αποφάσισε να γράψει στίχους γι' αυτήν και μάλιστα ελληνικούς και έτσι προέκυψαν δύο hip-hop κομμάτια με samples κλασικής μουσική. Αυτή ήταν η πρώτη απόπειρα του συγκροτήματος, στο οποίο αργότερα προστέθηκαν ο Στέλιος (ή Stelx) στην κιθάρα, ο Γιώργος (ή Gee) στο μπάσο και βέβαια η Ελπινίκη (ή Eski) στο τραγούδι.

Έδωσαν την πρώτη τους συναυλία τον Δεκέμβριο του 2006 και την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησαν το πρώτο τους κομμάτι, σε μια συλλογή της Sound Of Everything. To 2008 συμμετείχαν με άλλα τέσσερα κομμάτια στη συλλογή «City Campers» και ολοκλήρωσαν το «In A Dream Full Of Charm». Τον δίσκο χρηματοδότησαν οι ίδιοι και κάπου εκεί άρχισε και μια μαραθώνια προσπάθεια ανεύρεσης δισκογραφικής εταιρείας. Τον Οκτώβριο του 2009 ήρθαν σε συμφωνία με την KRAAK Records, όπου νιώθουν καλά γιατί η σχέση τους μαζί της «βασίζεται στη φιλία και όχι στο συμβόλαιο».

Με το πρώτο κιόλας άκουσμα τα φωνητικά της Ελπινίκης σου φέρνουν στο μυαλό τους Morcheeba, ενώ όταν ξεκινάει να ραπάρει ο Ορέστης σού έρχονται εικόνες από την εποχή που ο Tricky συμμετείχε ακόμα στους Massive Attack. Πρόκειται για ένα album όπου «πολλά είδη μουσικής, από κλασική έως reggae και funk, συνευρίσκονται κάτω από το electronica πέπλο του trip hop» όπως λέει χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Για να συνεχίσει λέγοντας ότι «αυτός ο δίσκος είναι για εμάς το πρώτο βήμα που τόσο καιρό προσπαθούσαμε να κάνουμε», ενώ ο Ορέστης συμπληρώνει ότι «είναι η πραγματοποίηση του οράματος που είχαμε όταν ξεκινήσαμε με τον Κωνσταντίνο».

Η Ελπινίκη εξομολογείται ότι «πριν ξεκινήσω με τα παιδιά δεν τόλμαγα να τραγουδήσω ούτε μπροστά σε μυρμήγκι, αλλά δεν ονειροπολώ, κάνουμε ένα βήμα κάθε φορά». Ομόφωνα (σχεδόν) δηλώνουν τον Θανάση Παπακωνσταντίνου ως τον Έλληνα μουσικό που τους έχει ασκήσει τη μεγαλύτερη επιρροή.

Ο Ορέστης πιστεύει ότι αυτό που λείπει από το ελληνικό κοινό είναι η παιδεία, «δεν είναι δυνατόν ο κόσμος να μιλάει στα live και να σηκώνονται να φεύγουν πριν τελειώσει η συναυλία. Άσε που τη μια μέρα πάνε στο Μέγαρο και την άλλη στη Βανδή», για να έρθει η καίρια επισήμανση της Ελπινίκης: «Ένα από τα πιο υποτιμητικά σχόλια που μπορείς να ακούσεις είναι ότι η μουσική σου για Ελλάδα... είναι πολύ καλή!».

Στην ερώτηση μου από πού πήραν το όνομά τους (που αναφέρεται σε ένα κουαρτέτο ενώ είναι... πέντε) προτίμησαν να μην απαντήσουν, γιατί «δεν το έχουμε αποκαλύψει ποτέ»!

Ένα από τα τραγούδια τους που ξεχωρίζει είναι το «Destroyer», για το οποίο ο Ορέστης λέει ότι «γράφτηκε για όλες αυτές τις κοπέλες που είναι όμορφες και το 'πουλάνε' αυτό. Περπατάνε στο δρόμο περιτριγυρισμένες από κόσμο, έχουν έναν αέρα ότι κάποιες είναι. Όμως οι περισσότερές τους είναι ρηχές και όταν γυρνάνε σπίτι τους μένουν μόνες και κλαίνε».

Καθοριστική στο σπάνιας πραγματικά ποιότητας για τα ελληνικά δεδομένα αποτέλεσμα του δίσκου τους -που μέρος του μπορείτε να ακούσετε στο www.myspace.com./ekosquartet- ήταν η συμβολή του εξαιρετικού ηχολήπτη σύγχρονης μουσικής (και ηγετικής φυσιογνωμίας των Gardenbox, του παλαιότερου και σημαντικότερου ελληνικού post rock συγκροτήματος) Στέλιου Εφεντάκη, ο οποίος υπογράφει την παραγωγή αλλά και την ηχογράφηση και τη μίξη.

Το mastering έκανε ο διεθνούς φήμης Αμερικανός ηχολήπτης Bob Katz ενώ το εξώφυλλο είναι έργο του Λέανδρου Κατσούρη, ο οποίος μάλιστα βραβεύτηκε για αυτό από την ΕΒΓΕ. Να σημειώσουμε τέλος ότι η επόμενη ζωντανή εμφάνισή των Ekos Quartet είναι την επόμενη Παρασκευή, 16 Απριλίου, στον «Στάβλο» του Θησείου.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΑΠΟΘΑΡΑΚΟΣ

website

Listen (via e-radio)